מדובר בחברות הדיוור המובילות בעולם.
עבדו שנים לבנות רשימת מתענינים גדולה ביותר
ועכשיו… זורקים חצי ממנה.
קצת הסטוריה.
בעבר המוטו של הדיוור הישיר היה:
לרשום כמה שיותר אנשים לרשימות הדיוור כי מהם יגיעו הלקוחות.
השבוע קבלתי מייל מאחת חברות השיווק הדיגיטלי הגדולות בעולם (hubspot.com)
בה הם מספרים שצמצמו את רשימת הדיוור שלהם ב- 45% .
הורידו 45% מהנרשמים שלהם.
אנשים נרשמו לדיוור של החברה ולמרות זאת הם "ויתרו" עליהם.
למה?
כי "דואר אפור" פוגע ביכולת המכירה של העסקים.
כמה דוגמאות:
רן נרשם לחנות בגדי נשים אינטרנטית במטרה לקבל הנחה של 10%
על קנית בגד במתנה ליום ההולדת של החברה שלו.
מאותו הרגע הוא מקבל דיוורים, שלא ממש מענינים אותו.
כמובן שאינו פותח את הדיוורים – דואר אפור.
אילת נרשמה לניוזלטר של חנות מוצרי תינוקות עד גיל 5 כי כשהיתה בהריון הם הציעו מבצעים ממש טובים ללידת התינוק. היא רכשה מהם מגוון מוצרים, משחקים וכו והיתה לקוחה מרוצה ונאמנה.
אך מה לעשות הילד כבר בבית הספר ולמעשה המוצרים של החברה כבר לא רלוונטים עבורה.
מאחר והיא אוהבת את החברה לא הסירה עצמה מהרשימה והתוצאה: המיילים ממשיכים להגיע והיא מוחקת מייד.
איפה הבעיה?
אמנם הדואר הזה לא מוגדר כדואר זבל כי אדם שמקבל אותו נרשם וביקש לקבל את הדואר הזה,
אבל במידה והמעורבות שלו נמוכה (הנרשם מוחק או שאינו פותח את המייל) ,
מערכות כגון גימייל בודקות עד כמה אנשים מתענינים במייל הספציפי הזה,
מזהות שנמענים לא פותחים אותו ובפועל מסווגות אותו כדואר "זבל"
והתוצאה שגם מי שבאמת מתענין לא יראה אותו.
ברגע שבחברה הורידו את כל הרשומים "האפורים",
שאינם מתענינים בניוזלטר, אחוזי הפתיחה של הניוזלטר עלו מאד,
במערכות המיילים (גימייל) מגדירים אותם כמיילים איכותיים והכניסו את המייל למסך הראשי.
אמור מהיום:
עדיפה רשימת לקוחות איכותית של אנשים שבאמת מתענינים במוצר שלנו,
על פני רשימה גדולה עם רמת מעורבות לקוחות נמוכה.
לסיכום:
רשימת הדיוור עוזרת בהגדלת הכנסות לעסק
רשימה איכותית אינה תלויה בכמות הרשומים בה אלא ברצון שלהם להיות חלק ממנה
רוצה לשפר את רשימת הלקוחות והמתענינים שלך- התקשר כבר עכשיו.
תודה רבה, מאמר מאוד מעניין.
האם מן הראוי ליזום הסרה של נמענים מרשימת הדיוור אם לא פתחו, לא קראו, לא הגיבו.
האם מערכות הדיוור יודעות לנטר את הדברים באופן אוטומטי ולשלוח
א. המלצות להסרה ו/או
ב. פניה לנמען האם הוא רוצה להמשיך לקבל את הדיוור ?