קיימים שני שלבים בשליחת מיילים/ ניוזלטרים: שליחת מייל ועבירות מייל.
שליחת מייל– המייל יצא לדרכו לסרבר של הנמען. זה השלב הראשון בהגעת המייל לתיבת הנמען.
במערכות הדיוור קיים מדד של שגיאה- bounced . והמידע שנקבל במקרה של שגיאה בשליחת המייל יציין האם תיבת המייל לא קיימת , האם הייתה בעיה זמנית בסרבר שמנעה את העברת המייל ליעד וכו.
עבירות המייל– המייל הגיע לתיבת המייל המרכזית של הנמען.
כאן נשתמש במדדים של אחוזי פתיחה, אחוזי הקלקה, אחוזי שגיאה, אחוזי דיווח ספאם.
יכול להיות מצב בו המייל נשלח (99% מהמיילים נשלחים) אבל הגיע לספאם או פרסומי כי העבירות שלו גרועה.
מערכת המיילים (גימייל, אוטלוק וכו) מסמנות כל מייל שעובר דרכן ונותנות לו ציון. ככל שהדרוג כשולח מיילים נמוך יותר העבירות של המיילים יורדת.
פעולות שיעלו את רמת העבירות של המיילים לתיבת המיילים?
- הרשמה כפולה- אדם שממלא פרטים ונרשם מקבל מייל שבו בקשה לאישור הרישום. משום מה באתרים ישראלים זה פחות נפוץ אבל מעלה את איכות הרשימות שלכם.
- אל תשתמשו ברשימות קנויות!. ברשימות קנויות יש אנשים שלא בקשו להצטרף ולא מתענינים במידע שלכם ולכן יתעלמו מהמיילים או אפילו ידווחו עליהם כספאם.
- פלחו את קמפיין הדיוור שלכם לקבוצות. לפי קטגוריות של קוראים מתמידים, רכשו מוצר לאחרונה וכו. פנו תחילה למנויים המעורבים יותר מה שיעלה את אחוזי הפתיחה וההתענינות. ולאחר מכן לשאר הנמענים. כך האמינות של ה IP תעלה ואיתה העבירות (כתובת IP היא מספר משמש לזיהוי המחשב שלכם באינטרנט. לכל מכשיר IP משלו).
- עזרו לנרשמים להגדיר את מידת המעורבות שלהם בדיוורים. תנו להם את האפשרות להגדיר באיזו תדירות יקבלו דיוורים, באילו נושאים. לדוגמה: חנות בגדים תחלק לבגדי נשים, בגדי גברים, בגדי ילדים ותאפשר לקורא לקבוע אילו מהנושאים לקבל ואיזה לא.
- אפשרות הסרה בקלות- שימו את אופצית ההסרה במקום בולט שיאפשר לרשומים להסיר עצמם בקלות. וודאו שתהליך ההסרה פשוט וקל. אל תקשו על אלו שרוצים להסיר עצמם שלא יגדירו אותך כספאם.
- הגדירו את שם העסק בשם השולח. שם שולח כגון: נועה מקשר ישיר מעלה את עבירות המיילים וגם משדר שמאחורי הדיוורים עומד אדם ולא רובוט.
- כותרת מייל איכותית. כותרת שתענין, ותגרום לקורא סקרנות לקרוא הלאה ולהיכנס לדיוור.
- צמצמו את רשימת התפוצה שלכם מידי פעם. כל 6 חודשים הסרו את אלה שלא פעילים, לא פותחים את הדיוורים, אנשים אלה למעשה מגדילים את מדד השגיאות (bounce rate) ,מעבירים אותם לדואר זבל וכמובן מורידים את מדד העבירות שלכם.
- בדקו והגדירו את מינון שליחת הדיוורים האידיאלי לתחום הפעילות שלכם. שליחת דיוור פעם ביום, אחת לשבוע, פעם בחודש? איך תדע? כמו הרבה דברים בשיווק דיגיטלי ע"י ניסוי ובדיקה. מנסים, רואים אחוזי פתיחה, הסרה וכו ומהם לומדים.
- ובצד הטכני. חשוב לפנות לחברת הדיוור איתה אתם עובדים לקבל את ה SPF ו DKIM שלהם ולהוסיף לדומיין שלך. גם אלו פרמטרים שמגדילים את העבירות.