שמעת על פלה, מרדונה החלוצים בכדורגל?
אלה שמבקיעים גול, שכולם זוכרים ומכירים.
ומה לגבי שחקני ההגנה?
אלה שנמצאים מאחור,עושים את מרבית העבודה, מתמידים, שומרים על השער.
עליהם מדברים הרבה פחות ולרוב אין סביבם הילה כמו לחלוצים.
כך גם בשיווק.
מדברים על פרסום בטלויזיה, בעיתונים, גוגל, פייסבוק.
אבל מעטים מדברים על שחקן ההגנה הראשי של העסק,
זה שבלעדיו אין שיווק לעסקים קטנים ובינוניים.
השחקן שהופך את השיווק לאישי, ישיר, מותאם ללקוח.
לשחקן הזה קוראים "רשימת התפוצה".
רשימת תפוצה של העסק שלך הינה רשימה המורכבת מפרטים אישיים של אנשים (נמענים),
כשהמכנה המשותף ביניהם הוא… העסק שלך.
כולם קשורים לעסק, לקוחות בהווה, מתענינים, לקוחות בעבר.
בשביל מה צריך רשימת תפוצה?
המטרה שלנו, כעסקים, היא למכור וכמה שיותר.
הסטטיסטיקה מוכיחה כי מכירה ללקוחות קיימים זולה בהרבה ממכירה ללקוחות חדשים.
המחקרים מוכיחים שעלות השגת לקוח חדש גבוהה פי 5 מזו של מכירה ללקוח קיים.
לכן חשוב לנו לשמור על הלקוחות שלנו.
להיות במודעות שלהם לאורך זמן. לתקשר איתם, לידע אותם על חידושים/ מבצעים בעסק שלנו.
המטרה: למכור שוב ושוב ללקוחות קיימים. ולוודא שברגע שהם יהיו זקוקים לשירות/מוצר שלנו, הם יזכרו אותנו ויפנו אלינו.
שאלתם פעם את עצמכם למה קוקה קולה כל הזמן מפרסמת?
כי קוקה קולה יודעת שלמרות שהיא מותג ידוע ברגע שהיא תפסיק לשמור על קשר עם הלקוחות הם יעברו לפפסי.
מאחר ומרבית העסקים לא יכולים לצאת במסעות פרסום כמו קוקה קולה,
הם שומרים על קשר עם הלקוחות במיילים, סמסים. וכדי לעשות זאת חייבים את רשימת התפוצה.
איזה מידע יש ברשימת התפוצה?
הפרטים הבסיסיים המומלצים ברשימת התפוצה יכללו: שם מלא, טלפון סלולרי, כתובת אלקטרונית.
מעבר לזה, כל פרט מידע נוסף רק יעזור לנו בהמשך, בתהליך השיווק.
פרטים כגון: תאריך לידה, כתובת או איזור מגורים, איזה מוצר רכש , מתי רכש לאחרונה .
ברגע שיש בידך את הרשימה אפשר לפתח מערכת יחסים עם הלקוחות, מערכת שכמובן תגדיל את המכירות.
- להזמין אותם לאירועים כגון השקת מוצר.
- לספר להם על מוצרים חדשים שנכנסו לעסק
- לתת להם,כחברי המועדון, הנחות/ מבצעים הרבה לפני השאר
- לספר להם על הצלחות, סיפורים של לקוחות
- לתת להם טיפים לשימוש נכון במוצר , תובנות מהשירות שקבלו
- לברך אותם בחג
- ואפשר לברך אותם ליום ההולדת ובהזדמנות להזמין אותם לבוא לקבל מתנה
ומה יקרה כתוצאה מזה?
הלקוח יכיר את העסק שלך הרבה יותר טוב,
יכיר את מגוון המוצרים והשירותים שלך, מעבר לאלה שרכש.
יעריך את ההתמדה, המקצועיות, אמינות.
מכאן הדרך לרכישה נוספת סלולה.
איך בונים רשימת תפוצה?
לכל עסק יש רשימת תפוצה!
בטלפון הסלולרי, בדואר האלקטרוני, במחברת, בתוכנת ניהול העסק,
אנשים נכנסים, מתקשרים, כותבים- זאת הרשימה שלך.
אני תמיד אומרת לעסקים, אתם רק צריכים לאסוף את המידע (כמובן לבקש רשות לכך).
טיפ קטן:
תכינו בעסק דף מילוי פרטים אותו תתנו לכל לקוח שנכנס, גם אם לא קנה מכם, מחר הוא יהיה לקוח.
מאמר יפה מאוד
מאמר מאיר עיניים. בהחלט נאמץ את הטיפים שנתת. תודה.
שמחה מאד לשמוע.
מיכל, איזה דברים את הולכת לישם?
תודה רבה