דואר אלקטרוני זה בדיוק כמו ערוצים בטלויזיה.
אנחנו מוצפים.
מוצפים בערוצים, מוצפים במיילים.
ולכן, אנחנו מזפזפים בין הערוצים עד..
שמשהו קולט את העין שלנו ומסקרן אותנו
וגורם לנו להישאר בערוץ מסויים.
משהו שמתאים להרגשה שלנו באותו הרגע,
נושא שמענין אותנו,
או סתם הצבעים בכתבה נעימים לנו.
ומה גורם לנו לפתוח דואר אלקטרוני שהגיע אלינו?
למעשה את ההחלטה הזאת אנחנו מקבלים על פי המידע שמופיע לנו בשורת המייל.
שורה המכילה את השם השולח ואת כותרת המייל. כמו השורות לדוגמה:
כמה טיפים מהנסיון שלנו, שיגרמו לנמענים לעצור דווקא במיילים שלכם:
- פרטי או שם העסק? אנשים רוצים לקרוא הודעות מאנשים, לא מעסקים. יחד עם זאת שילוב של שם העסק עם השם האישי עובד טוב, במיוחד אם האנשים מכירים את שם העסק או שהשם מרמז על תחום העיסוק כמו "איזי קליפ"
- כותרת גדולה. כמה כללים בסיסיים.
*השתמש במספר: " 3 הטיפים החשובים ביותר ליצירת רשימת תפוצה"
*השתמש בסקרנות: "לחשוב כמו האדם הקדמון בעידן האינטרנט"
*פניה לחבר: "מה אתה חושב?"
*שאלת שאלה: "איך מוכרים שוב ושוב ללקוחות?" - המנע ממילים שדואר זבל "אוהב". מילים כמו: מזומנים, תשלום, כסף, אשראי ינחתו בתיקיית דואר הזבל אצל נמענים רבים, ושם לא יראו אותך.
- טקסט התצוגה המקדימה. הרבה נמענים יכולים לראות את השורה הראשונה או שתיים של טקסט מהמאמר שכתבת בלי צורך לפתוח את כולו, ולכן חשוב ששתי השורות הראשונות במאמר יהיו מענינות, רלוונטיות, ורצוי שיעוררו סקרנות.
- כתיבה משעשעת. כולנו אוהבים חיוך על הפנים ואם הנמענים זוכרים שהמיילים שלך כאלה, משעשעים ומעניינים סביר יותר שהם ימשיכו לפתוח אותם.
לסיכום:
זאת אמנם רק שורה אבל לשורת המייל ישנה השפעה רבה על אחוזי הפתיחה של הדואר האלקטרוני שנשלח.
לפעמים כתיבת הכותרת לוקחת יותר מכתיבת המאמר.
המטרה של הכותרת: להפסיק את הזפזוף בין הערוצים ולעצור את הנמען במייל שלך