רשימת תפוצה היא הבסיס לשיווק של העסקים הקטנים והבינוניים.
היא עמוד השדרה עליו בנוי העסק בעידן האינטרנט.
ובכל זאת לכל כך הרבה בעלי עסקים, שאנחנו פוגשים, אין אחת כזו.
כולם מבינים שהם צריכים אבל לא מצליחים להגיע לרשימה המיוחלת הזו.
רגע לפני שאתם מתחילים לבנות את הרשימה חשוב להדגיש כמה חוקים שיקלו עליכם בהמשך הדרך:
- ממש מתחת לאף:
יש לכם רשימת תפוצה, ממש אצלכם. היא כוללת את כל האנשים שאתם נמצאים איתם במגע, לקוחות, מתענינים, סתם אנשים שמוכירים את העבודה והמקצועיות שלכם, חברים, משפחה. כולם חלק מהתפוצה שלכם.
- עבודה קבועה:
רשימה היא עבודה בלתי פוסקת, כל הזמן צריך לטפל בה ולעדכן אותה. ולכן, נפגשם עם אדם, משהו התענין במוצר שלכם, מייד לעדכן ברשימה.
- חסינות:
לא לקחת ללב כשמשהו מסיר עצמו מהרשימה, אנשים נכנסים ויוצאים מרשימות כל הזמן. לפעמים אנחנו בתחושה שכל אדם שירד מהרשימה הוא לקוח שפספסנו. למעשה ההפך הוא הנכון כי חסכנו זמן יקר אותו נוכל להשקיע במי שבאמת מתענין במוצר/שירות שלנו.
- הגודל לא קובע:
גם 20 איש זו רשימה. העיקר שתהיה מורכבת מאנשים שמתענינים בשירות/מוצר שלך. מאנשים שמעונינים לקבל ממך מידע, להיות בקשר ולהתעדכן בשירותים שלך.
- להתחיל מזמן אפס:
את הרשימה שווה להתחיל מהלקוח הראשון (לא לחכות ש"יהיה בשר ואז…").
כי זה מקנה לכם הרגלי עבודה נכונים.
כי זה מאפשר לכם מעקב אחרי הלקוחות.
כי זה לוקח דקה ואם מחכים זה כבר השקעת זמן.
כי זה מאפשר לכם להגדיר נכון איזה מידע נחוץ לכם
- לפעמים מעט זה כל מה שצריך:
גם אם תעבדו קשה ו"רק" 20% יקראו את המאמר שכתבתם תזכרו שגם היום זו שיטת השיווק האפקטיבית ביותר . שאם יש לכם 100 איש ברשימה ו20 איש קראו, והסטטיסטיקה אומרת שמהם 2-3 ירכשו, זה שווה את המאמץ.
לסיכום: שוב הוכח שמי שטורח בערב שבת, יאכל בשבת
בדיקה הערה בבלוג באתר
בדיקה של הערה בבלוג