אומרים שהילדים שלנו יעסקו במקצועות שעדיין לא קיימים.
בעולם הדיגיטל במיוחד כל יומיים צץ מקצוע חדש. אנליסט BI הוא אחד מאותם המקצועות החדשים.
עד להולדת מקצוע האנליסט התמקד עולם השיווק ב"איסוף מידע". לאורך כל הדרך המרוץ אחרי המידע היה בראש מעיניו של המשווק. כל משווק עשה את מירב המאמצים לאסוף כל מידע אפשרי על הלקוח.
בתחילת הדרך שם, טלפון, אימייל- אמצעים שאפשרו תקשורת ישירה עם הלקוח המתענין, היו המצרך הכי מבוקש.
ככל שתהליכי השיווק השתפרו והלקוח נהיה יותר מתוחכם נוצר צורך להתאים את השיווק לצרכים הספציפים של כל לקוח ולקוח.
נבנו מערכות מורכבות וחכמות לעזרת השיווק כשמילת הקסם היא- פרסונליזציה– התאמה אישית של המסר שתתאים לדרישות ולצריכים האישיים של מישהו.
כי מי רוצה להשקיע כספים בקידום חיתולי ילדים לאדם בן 66 או חיזוק רצפת אגן לגברים?
התחלנו לאסוף מידע על כל דבר. על התנועה של המתענין באתר, תחומי ענין, הרגלים, תחביבים.
החל ממידע על זמן השהייה שלנו בדף ספציפי על מנגל חשמלי, ועד צורת הלחיצה על העכבר, תשלום אינטרנטי, בדיקות רפואיות .
הכל!
במקביל תפסו תאוצה רבה מערכות נוספות שאספו נתונים:
מערכת ERP – Enterprise Resource Planning System– מערכת לתכנון משאבי ארגון
ניהול כל המידע והמשאבים הכרוכים בפעילות החברה, שאינם קשורים לפעילות האינטרנטית של החברה. איסוף מידע על שרשרת אספקה של הארגון- רכש, ייצור, הפצה, ניהול מלאי, מכירות מקוונות, פיננסים , משאבי אנוש, מערכות תומכות החלטה ועוד.
ומערכת CRM– Customer relationship management ניהול קשרי לקוחות
מערכת שתפקידה לשפר את שירות הלקוחות הבנה וניתוח הצרכים שלהם, במהלך האינטראקציה שלנו איתם. תוכנות המסייעות לארגון לנהל את הקשר עם לקוחותיו, שימור הלקוחות ושיווק לקוחות חדשים
האח הגדול במלוא מובן המילה.
בשלב הזה המילה החמה ביותר בעולם השיווק היתה- Big Data.
מכל המערכות נאסף מידע רב, נוצרו מאגרי נתונים גדולים במיוחד שמאפשרים לחשוף דפוסים, מגמות ואסוציאציות, במיוחד אלה הקשורים להתנהגות ואינטראקציות אנושיות.
וכדי לנתח את ה- ביג דאטא נכנסה שחקנית חדשה ומאד מאד משמעותית,
Business intelligence- BI בינה עסקית
כלי המאפשר למנהלים, מנהלי עסקים ועובדים לקבל החלטות מבוססות ידע ולא תחושות בטן והטיות. את המידע שנאסף מעבירים תהליכי ניתוח נתונים וכל שנותר הוא להציג את מידע בצורה נוחה שתסיע לקבלת ההחלטות בחברה.
מה שהוליד את הבאז התורן ל- Dashboards– מרכזי שליטה או לוח המחוונים
כלי תצוגה של הסטטיסטיקות והניתוחים בצורה נוחה וברורה . סיכום גרפי של חלקים שונים של מידע חשוב, המשמש בדרך כלל כדי לתת סקירה כללית של עסק. לוחות מחוונים שמאפשר לך לראות במבט חטוף את ביצועי העסק שלך עם אפשרות לצלול לנתונים הבסיסיים
ואנליסט BI– יושב מול המחוונים, בוחן, בודק, חוקר לעומק ועוזר לחברה לתת מענה לשאלות כמו:
איזה מוצר הכי רווחי לחברה לאורך זמן?
מה התחזית לשנה הבאה? האם יש מוצרים חדשים שצריך לקדם?
האם כוח האדם מתאים לצורכי החברה?
האם כדאי להתרחב לשווקים בחו"ל?
וכל שאלה שעולה לגבי צמיחתה של החברה.