עולם השיווק הנוכחי מחייב מנהלי השיווק, סמנכלים ומנכלים לעבוד על השיווק עם מספר מערכות דיגיטליות במקביל.
דוגמאות:
- מערכות שמטרתן יעול עבודת השיווק. להכניס סדר בעבודת אנשי המכירות, יכולת לעקוב אחר התקשורת עם הלקוחות ב CRM,
חשבוניות ירוקות ומערכות לניהול פיננסי (כגון Sap Business One).
הלידים (מתענינים) מגיעים ממספר מקורות גדול (שיווק במדיה חברתית, גוגל וכו) וצריכים להתנכז למקום אחד.
רק שאין מקום אחד, יש מספר מאגרים.
- הרבה מהפעולות הקבועות של אנשי המכירות מבוצעות בצורה ידנית, גוזלות זמן וכשהזמן לחוץ, גם גומרות לטעויות. הכנסת תהליכי עבודה קבועים באוףן אוטומטי מקלה עלהם, מפנה שעות עבודה לסגירת עסקאות, מכניסה סדר בעבודה ומצמצמת טעויות.
- 65% מהחברות הגדולות כבר הבינו שאין שיווק ללא אוטמציה. תהליך שמעבר להיותו יעיל יותר הוא מאפשר בדיקה וקבלת תמונת מצב עדכנית. יכולת להבין מה מהתהליך השיווקי עובד טוב ומה לא, איזה חלקים בשיווק בעייתיים ודורשים פעילות ותיקון ואיזה חיזוק והגדלה. סטטיסטיקות, פילוחים של המידע.
- פרסונליזציה של השיווק, התאמת השיווק לצרכים ולתחומי הענין של הלקוחות, כל אחד והרצונות שלו. להציג לו דברים שמענינים אותו ומדרבנים אותו לרכישה.
עבודת הצוות תהיה מול מנהלי השיווק בחברה והמיקוד יהיה על:
מעקב אחרי מסלול לקוח
בנית תהליכי שיווק אוטומטים
הגדרת ובנית פאנלים (Funnels)
חיבור בין מערכות הארגון השונות
איסוף מידע מלקוחות ופילוחו
ניתוחים סטטיסטים וקבלת החלטות שיווקיות