חשבתם פעם למה קוקה קולה, שטראוס, אורנג', בזק ועוד ממשיכות כל הזמן לשיווק ולפרסם?
כי גם בקוקה קולה יודעים שביום שהם יורידו את היד מההדק ויגידו "כולם מכירים אותנו"
פפסי תכנס במלוא העוצמה ו"תגנוב" להם חלקים גדולים מהשוק.
פעם, במאה הקודמת, עסק עבד, עשה עבודה טובה והלקוחות הגיעו.
היום זה לא מספיק. עסק שיחכה ללקוחות ימשיך לחכות.
/Pulseem/ClientImages/2163///9594293_l.jpg
תחשבו על עצמכם לרגע,
האם תמיד אתם נכנסים לרכוש רק כשאתם יודעים בדיוק מה אתם צריכים?
ממש לא,
פרסומות מניעות אתכם, אנשי מכירות בחנויות מניעים אתכם,
האם ב"סופר" אתם רוכשים רק (!) את מה שכתוב ברשימה שלכם?
אז איך אתם מסבירים את הרווחיות הגבוהה בעמדות שליד הקופות?
פשוט מאד- אנחנו צריכים שימכרו לנו.
יותר עסקאות נעשות במכירות מאשר שלקוחות רוכשים.
היום עסק חייב להיות אקטיביו
לשווק את עצמו בכמה דרכים ניוזלטר, סלולרי, פרסום.
בעל עסק לא יכול להרשות לעצמו להיות פסיבי.
אחת התופעות הכי בולטות בעסקים קטנים ובינוניים היא תנודתיות בשיווק.
בעל עסק שמבין שהוא חייב לשווק, לדוור, לשמור על קשר עם הלקוחות-
עושה עבודה, מפרסם, משווק- מביא לעליה בכמות הלקוחות
בשלב הזה הוא עושה את מה שהוא אוהב, מתעסק במקצוע שלו וזונח את עבודת השיווק.
ואחרי תקופה שוב מוצא את עצמו שוב בירידה בהכנסות.
ישנם שני פרמטרים חשובים להצלחת השיווק לאורך זמן: אקטיביות והתמדה.
אקטיביות- עליה דובר קודם, להיות מוביל ולהגדיר תוכנית לשמור על הלקוחות ולהביא חדשים
התמדה- להחליט על כיוון שיווקי ולהמשיך ללכת בו לאורך זמן.
תוצאות מהפעולות של כתיבת ניוזלטר, שליחת סמסים ללקוחות, אסטרטגיה שיווקית, גוגל
כולם דורשים זמן.
מדובר בתהליך ולא בפעולה חד פעמית.
בעל עסק שיעשה פעולה חד פעמית ולא יתמיד בה, יאבד את המומנטום שיצר וכמובן,
לא יצליח לשמור את הלקוחות איתו והסיכוי לשיפור בתוצאות רווחיות כלכלית קטן.
אז איך שומרים על גחלת השיווק לאורך התקופות?
קיימות מערכות המאפשרות בנית תוכנית דיוור לאורך זמן, כך אפשר להמשיך בשיווק גם בתקופות עסוקות.
אפשרות נוספת, לפנות לחברות המתמחות בטכנולוגיות דיוור אלקטרוני וסלולרי, כמונו.