כמה אנרגיה צריך להשקיע להביא אנשים לפעילות שלך?
איך בונים את תוכנית השיווק לאירוע כך שיאפשר לנצל ביעילות מכסימלית את הזמן שלך עד האירוע?
הרבה עסקים, רק מהשאלות הללו, כבר מוותרים מראש ולא מארגנים פעילויות,
למרות שברור להם שהן חשובות ביותר לעסק שלהם .
יועצי שיווק בחברות וארגונים מדברים הרבה על שיטת המשפך (funnels).
הכוונה לתהליך שיווק דיגיטלי בעזרתו יכול עסק להגדיל את המכירות שלו
כשהמטרה לזהות ולמקד את השיווק והמכירה בקהל היעד הרלוונטי, שקונה
למעשה שיטת המשפך מאפשרת לך לרכז את מירב המאמצים השיווקיים באנשים רלוונטים
ועל ידי כך להגיע לתוצאות עסקיות טובות יותר.
לאחרונה, יישמנו את השיטה בכנס שיווק דיגיטלי למעצבים גרפיים שארגנו.
הנה שלב אחרי שלב המהלכים שעשינו שהביאו עשרות אנשים לכנס.
1: פניה לקהל רחב ככל הניתן של מעצבים גרפיים. בסיומו של התהליך הגענו לרשימה של 570 מעצבים.
2: שליחת מייל המזמין את כולם להרשם לכנס. נרשמו ושילמו 31 אנשים לכנס.
3: שליחת מייל נוסף לאנשים שלא פתחו את המייל הראשון.
למה לשלוח שוב? כי לפעמים בים המיילים, לחץ ואינטינסיביות העבודה, אנשים לא רואים המייל הראשון.
הוא לא משך את תשומת הלב שלהם ובפעם השניה דווקא כן. הם מתענינים, קוראים ומצטרפים.
פעולה שגרמה לעוד 12 אנשים להרשם ולשלם.
4. השלב הבא הוא העיקרי והממוקד. פניה טלפונית לאנשים שהתענינו.
איך יודעים שהם התענינו?
במערכות הדיוור ישנה אפשרות לבדוק מי נכנס למייל, לזהות שמית את מי נכנס לקישור לקבלת מידע נוסף.
יצרנו רשימת מתענינים ואז פנינו אליהם טלפונית. עוד 11 מעצבים נרשמו לכנס
5. בשלב הבא פנינו לפייסבוק ופרסמנו את הכנס בקבוצות רלוונטיות.
אנשים הגיבו, אנשים שיתפו, העבירו לחברים עוד 7 מעצבים שילמו לכנס
והנה התוצאה הסופית:
לסיכום:
בדוגמה הזו נעשה שימוש במשפך בסיסי, פשוט שכלל:
דף נחיתה, הפצה בניוזלטר ומדיה חברתית, הפנית המתענינים לתשלום בסליקה.
נעשה גם שימוש באוטומציה של מייל וסמס תזכורת לנרשמים, הוצאת חשבוניות ירוקות אוטומטית,
ובסיום הכנס שליחת סקר שביעות רצון.
כלי פשוטים שאפשרו לאנשי המכירות לשוחח עם מתענינים ולהגדיל את כמות הנרשמים.