החלטנו שאנחנו תומכים בישובי הדרום, אז יצאנו לסוף שבוע בדרום.
נוסעים ונוסעים (ויש הרבה לסוע…), ובכל כביש אותו הסיפור.
כביש 31, 40, משאבי שדה, עוקף באר שבע.
מבט ימינה- בונים, שמאלה- גם בונים.
בונים, נתיבים נוספים, מחלפים, גשרים.
ואנחנו נפעמים: איזה יופי שהממשלה עושה משהו, שיש חשיבה קדימה, תכנון, מתייחסים אלינו האזרחים,
ששר התחבורה הוא ביצועיסט, יחס של כבוד לעבודה שנעשת, למקצועיות.
ומה כוללת התשתית התחבורתית? תכנון בין עירוני, מפות, כבישים, מחלפים, תחנות דלק, שטחי מנוחה וכו.
מה שהביא אותנו לחשוב איך הולך תהליך בנית התשתית כבישים?
1. מגדירים מה המטרה: פיתוח הנגב, קיצור משך נסיעה ממקום למקום, הכנת הנגב למעבר עיר הבה"דים
2. בונים תוכנית עבודה: קביעת תאריכים, הגדרת סדרי עדיפות לכבישים.
3. בחרים ספקים: מכרזים ובחירת חברות בניה
4. שלב בנית התשתית: בניה ופיקוח על התקדמות
5. פתיחת השירות לקהל הרחב: חנוכת הכביש, פתיחת הכבישים לשימוש הנהגים
6. שימוש חוזר: הנהגים מברכים על הנאה מנהיגה קלה ובטוחה בכבישים איכותיים ומהירים.
ואם מדברים על תשתית, מה היא תשתית שיווקית בסיסית של עסק?
התשתית הזו נשענת בראש והראשונה על מידע–
כבר שמעת על הצורך במידע על מתחרים, עדכונים, חדשנות וכו.
אבל המידע הכי חשוב של העסק שלך הוא המידע על הלקוחות שלך,
מעבר למידע הבסיסי של שם, שם משפחה, כתובת מייל, טלפון סלולרי.
יש עוד פרטים נוספים, חשובים ביותר, שמהווים תשתית שיווקית טובה לעסק.
כגון: מתי יש להם יום הולדת, איפה הם גרים, מה הם קנו ממך, מתי קנו לאחרונה
מידע שיעזור לך לשמור על קשר עם הלקוחות
שיגרום להם להרגיש את הקשר האישי שהעסק שלך נותן להם.
במידע הזה משתמשים לבנית תשתית של ניוזלטר, של בלוג, של סמס, של דף נחיתה.
ואיך בדיוק יוצרים את התשתית הזאת?
איך הולך תהליך בנית התשתית שיווקית לעסק שלך?
1. מגדירים מה המטרה: מכירה חוזרת ללקוחות קיימים, שמירה על קשר עם לקוחות
2. בונים תוכנית עבודה: איסוף מידע, פרטים על הלקוחות, בנית תוכנית עבודה שנתית לשמירת קשר עם הלקוחות.
3. בחרים ספקים: מערכת דיוור, CRM ו/או חברה חיצונית (כמו קשר ישיר)
4. שלב בנית התשתית: ארגון רשימות תפוצה, בנית תבניות ניוזלטר, בלוג, דפי נחיתה
5. פתיחת השירות לקהל הרחב: שליחת ניוזלטרים, טיפים, מידע, מבצעים וברכות במייל וסמס, ישירות ללקוחות.
6. שימוש חוזר: הלקוחות מתקשרים איתך, חוזרים ומתענינים במוצרים/שירותים שלך ורוכשים שוב ושוב.
ומה הלקוחות יגידו?
בדיוק מה שאנחנו אמרנו על בוני הכבישים:
הם יהיו נפעמים, מהעשיה שלך, מהחשיבה קדימה, תכנון,
מהמחשבה עליהם- הלקוחות, מתשומת הלב אליהם,
יגידו שזה עסק רציני, ביצועיסט, מקצועי, שנותן יחס של כבוד ללקוחות.