זוכרים את הפרסומת המוצלחת של במבה שוש?
זאת עם הילד שאומר "את, את לא מחליטה עליי!"
וממשיך ואומר "אתם לא מחליטים אליי, רק אני מחליט עליי"
נזכרתי בפרסומת בעקבות שיחה עם מנכלית חברה
ותיקה וידועה בשוק, עשרות אלפי לקוחות
שפנתה אלינו כי "אין לחברה מועדון לקוחות".
ניהלנו שיחת הכרות ראשונית לקראת פגישה
ואז הגיע המשפט: "לקוחות לא אוהבים לקבל מיילים וסמסים!"
ואחריו משפט המשך (שאנחנו שומעים כל הזמן) "זה מרגיז אותם. אנשים לא אוהבים שמוכרים להם"
במשפטים הללו היא למעשה כבר החליטה עבור הלקוחות שלה מה נכון עבורם,
קבעה מה הם מרגישים וחושבים וקבעה בשבילם שהפרסום מפריע להם.
וכלקוחה פוטנציאלית רציתי לומר לה "את לא תחליטי עליי"
"רק אני מחליטה עליי…."
בשיווק הדיגיטלי נמצא פתרון מאד אפקטיבי שמאפשר ללקוח "להחליט מה נכון עבורו".
הכוונה לכלי "רישום לדיוור" .
ויש שמכנים אותה קובית רישום.
הכוונה למצב בו הלוקח נרשם, ממלא את פרטים שלו (כגון: דואר אלקטרוני, טלפון סלולרי),
נכנס לרשימת הדיוור ומתחיל לקבל את מידע בו הוא מתעניין.
(רשימת תפוצה: רשימה של נמענים שמנהל אדם או גוף, שמטרתה משלוח דואר לנמענים אלו)
למה כלי אפקטיבי?
קובית רישום הינהכלי אפקטיבי ביותר כי היא נותנת מענה לצרכים הן של הלקוח והן של העסק.
עסקים רוצים להשקיע מאמץ, אנרגיה וכסף, באנשים שקונים או שמעונינים במוצרים שלהם.
לקוח שנרשם לקבלת דיוורים אומר לחברה: "כן, אני מעונין במוצרים שלך, אני רוצה לקנות ממך, תעזור לי לרכוש"
החברה אומרת למתענין שנרשם לרשימה: "אנחנו מבינים שאין לך זמן וסבלנות לברר על המוצר,
אנחנו נעזור לך, נביא לך את כל המידע, זמין. שיקל עליך לרכוש את המוצר מאיתנו"
קוביות הרישום יכולה להציע כל דבר החל מרישום לרשימה, קבלת הנחה, קבלת מתנה,
אינפורמציה מעמיקה יותר בנושא מסויים ועוד רעיונות כיד הדמיון.
כדי להכנס לרשימה מתבקש המתענין למלא פרטים כגון: דואר אלקטרוני, טלפון סלולרי.
ישנם מספר סוגים של קוביות רישום:
Opt-out:
הדרך המיושנת ליצירת רשימת לקוחות. מציעים למתענין להרשם לקבלת מידע, טיפים, ספר חינמי וכו
וובתחתית הדף נמצאת תיבת סימון, לרוב כבר מסומנת עם המשפט "מאשר קבלת מידע ועדכונים" .
כך שלמעשה הרישום אוטומטי אלא אם מבטים את האישור. דרך אפשרית אך פחות מומלצת.
אמנם היא תגדיל לכם את רשימת הלקוחות אבל אלו לקוחות שלא ממש מבינים איך הם הגיעו לרשימה שלך,
וכמובן שהם לא יקראו את המיילים שלך. יותר מזה, בגימייל ישנה היום אפשרות לדווח על דואר ספאם
ויכול להיות שהדיוור שלך נכנס לרשימה שחורה של גימייל.
דוגמה משמאל.
Opt-in:
בשיטה זו אין הרשמה אוטומטית. המתענינים מתבקשים למלא את טופס הרישום לניוזלטר שלך,
ביוזמה שלהם. כלי אפקטיבי יותר מ opt-out ועדיין אנשים יכולים לרשום חברים או בני משפחה לרשימות ללא רשותם.
כשבפועל אתה שולח מיילים לאנשים שמעולם לא שמעו עליך. אנשים אלה נוטים להיות די כועסים.
דוגמה משמאל.
אישור opt-in:
בדומה ל opt-in, רק שאחרי שמישהו נרשם לרשימת הדוא"ל שלך,
נשלח אליו מייל "תודה" על הרישום ובו קישור לביטול מנוי מהרשימה שלך במידה ולא נרשמת.
פתרון אפשרי ועדיין במידה ולא ביקש להירשם בעצמו ישנה תחושה של חוסר אמון.
דוגמה משמאל.
Opt-in כפול:
מתענין נרשם לרשימת הדוא"ל שלך. מקבל
במיידי למייל שלו הודעת אישור עם קישור עליו יש ללחוץ
במטרה להכנס לרשימה. אם הוא לא ילחץ על הקישור, הוא לא יתווסף לרשימה.
זו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם רשימת התפוצה שלך.
דוגמה משמאל.
לסיכום:
רק אנשים שבאמת מעוניינים לקבל ממך מידע נכנסים לרשימה, וכתוצאה ישירה מכך שיעורי הקריאה והתגובה למייל שלך יהיו הרבה יותר גבוהים (עליה של עד 20% באחוזי פתיחה).
קוביות הרישום יכולה להציע כל דבר החל מרישום לרשימה, קבלת הנחיה, קבלת מתנה, אינפורמציה מעמיקה יותר בנושא מסויים ועוד רעיונות כיד הדמיון
ואם בעסק שלך
אין מי "שיחליט עלייך"
וההחלטה כולה שלך
אז מה? החלטת שהעסק שלך זקוק ל- "קובית רישום"?
נ.ב.
עסקים מחפשים אחר לקוחות שמתענינים במוצרים שלהם
קובית הרישום מאפשרת למתענינים לקבל את כל המידע מהעסק שלך
החשיבות היא שיהיו ברשימה אנשים שרוצים להיות בה, רוצים לקבל מידע שיש לך לתת.
וחשוב מכל… תנו ללקוחות ולמתענינים להחליט בעצמם
אם הם רוצים לקבל ממך מידע ומבצעים.